بهترین کتاب گرامر زبان ترکی استانبولی

turkish-grammar

یکی از مواردی که می‌تواند در یادگیری گرامر به شما کمک کند، استفاده از کتاب گرامر زبان ترکی استانبولی است. انتخاب کتاب گرامر مناسب به دلیل تنوع بالا و وجود سطح‌بندی می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله از ویراترکیش بهترین کتاب ‌های گرامر زبان ترکی استانبولی را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید کتاب مناسب خود را انتخاب کنید.

لیست بهترین کتاب‌های گرامر زبان ترکی استانبولی

همانطور که گفتیم کتاب‌های مختلفی در مسیر یادگیری گرامر به کمک شما می‌آیند، اما مهم است از بین آن ها گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. این کتاب‌ها عبارتند از:

  • کتاب Easy turkish grammar
  • کتاب A student grammar of turkish
  • کتاب turkish comprehensive grammar

Eeasy turkish grammar

یک کتاب مرجع و تمرین خودآموز برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است که تمام گرامر و واژگان مورد نیاز برای مکالمه، خواندن و نوشتن را آموزش می‌دهد. این کتاب علاوه بر فرم از معنا و کاربرد گرامر نیز می‌گوید. علاوه بر گرامر، عبارات روزمره زیادی در این کتاب گنجانیده شده است و شما در مجموع با بیش از ۲۰۰۰ واژه ترکی برای استفاده در زبان روزمره آشنا می‌شوید.

A student grammar of turkish

این کتاب زبان ترکی را به زبان انگلیسی آموزش می‌دهد که با توجه به نیازهای زبان آموزان، گرامر را به صورت ساده و کاربردی می‌گوید. علاوه بر آموزش گرامر شامل بیش از ۲۰۰ تمرین برای تثبیت مفاهیم جدید است که نکات کلیدی دستور زبان را در جدول‌های متنوع خلاصه کرده. این کتاب گرامر را می‌توان به عنوان کتاب تکمیلی برای زبان آموزانی که در حال آموزش هستند؛ با عملکرد دوگانه به عنوان راهنمای مرجع برای جستجوی نکات گرامری و منبع تمرین مهارت‌های زبانی دانست.

(مخصوص مدرسان)Turkish comprehensive grammar

یک راهنمای مرجع کامل برای دستور زبان ترکی مدرن است که با تمرکز بر الگوهای واقعی استفاده شونده در ترکی روزمره، توصیف دقیق و منطقی از گرامر را در هر سطح زبان ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کتاب

  • بررسی دقیق ساختارهای دستوری رایج و بخش‌های گفتاری
  • استفاده گسترده از نمونه ها با ترجمه انگلیسی
  • توجه ویژه به مباحث سردرگم کننده و دشوار
  • واژه نامه جامع همه اصطلاحات گرامری

چرا باید گرامر خواند؟

یکی از مسائلی که مدرسان زبان با آن درگیر هستند؛ علاقه‌مند نبودن زبان آموزان به یادگیری گرامر است. بسیار پیش می‌آید زبان‌آموزی در کلاس ثبت نام می‌کند و از مدرس درخواست می‌کند سطح مکالمه‌اش را بدون آموزش گرامر ارتقا دهد که این موضوع امکان پذیر نیست. در ادامه بیشتر به علت این موضوع خواهیم پرداخت.

یادگیری گرامر زبان ترکی استانبولی را از چه زمانی شروع کنیم؟

گرامر به فرم یا ساختار یک زبان گفته می‌شود؛ اما گرامر فقط در فرم خلاصه نمی‌شود، بلکه این فرم در راستای معناسازی قرار می‌گیرد. با یادگیری فرم ساختاری به جمله بار معنایی می‌بخشید و قادر به ارتباط برقرار کردن می‌شوید. تکیه بر دایره واژگان به تنهایی برای ارتقا سطح زبان کافی نیست. مثل اینکه یک کامیون آجر را در فضایی خالی کنید و بگویید:”خانه ساخته‌ام.” در این راستا آموزش زبان دستور زبان ترکی استانبولی سطح پایه به شما کمک می‌کند.

کسانی که تسلط کافی بر زبان دارند؛ نه تنها از گرامر برای بیان تفکرات خودشان استفاده می‌کنند بلکه با زبان و ساختارهای درست و چیدمان خاص برای تصویری که از خودشان در ذهن مخاطب می‌سازند؛ تصمیم می‌گیرند. پس لطفا این باور تخیلی که گرامر نمی‌خوانم را رها کنید.

زبان آموزان از اولین جلسه کلاس زبان، گرامر می‌آموزند اما گاهی نیازی نیست از این پروسه مطللع باشند.(فقط به دلیل مقاومت دانش آموزان در برابر گرامر)

مفاهیم علمی گرامر ترکی استانبولی

متاسفانه تجربه تلخ دوران مدرسه باعث شده زبان آموزان فکر کنند گرامر لیستی از فرمول‌های خشک و بی‌روح است. در حالی که گرامر یکی از پویاترین بخش‌های هر زبان است. هر ساختار گرامری از سه بخش تشکیل شده است.

  • فرم یا ساختار
  • معنا
  • کاربرد

 در دوران مدرسه تمرکز بر فرم، ساختار و تا حدودی معنا بوده و بخش کاربرد کاملا نادیده گرفته شده است و متاسفانه همین موضوع باعث به وجود آمدن چنین سوتفاهمی شده است که گرامر خشک و بی‌اهمیت است. (دوستانی که کتاب را به زبان اصلی مطالعه می‌کنند؛ اگر تسلط کافی بر گرامر نداشته باشند؛ لحن و احساس نویسنده را متوجه نخواهند شد.)

در نهایت گرامر مانند اسکلت یک ساختمان است که آجرها روی آن قرار می‌گیرند و نیاز است تا جدی گرفته شود، کتاب‎‌ها می‌توانند در این مسیر همراهی مناسب برای شما باشند. به همین علت در این مقاله از ویراترکیش، ۳ کتاب گرامر زبان ترکی استانبولی مناسب یادگیری به شما معرفی شده است.

مقالات مرتبط

زبان ترکی چند سطح دارد؟

زبان ترکی استانبولی دارای سطوح مختلفی است که مشخص کننده میزان تسلط افراد است.(سیستم مشترک اروپایی مهارت‌های زبانی) تعریف می‌شوند. CEFR این سطوح بر اساس

کلمات مترادف در ترکی استانبولی

یادگیری کلمات مترادف به شما انعطاف بیشتری در مکالماتتان می‌بخشد و در بیان یک مفهوم می‌توانید بسیار غنی‌تر و بهتر صحبت کنید یا بنویسید. کلمات

چطوری زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

چطور ترکی استانبولی یاد بگیرم؟

کشور ترکیه نه‌تنها یکی از مقاصد تفریحی اصلی ایرانی‌ها است، بلکه یکی از مهم‌ترین طرف‌های تجاری کشور ما نیز به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر،

فهرست مقاله

دوره های آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 9 =