دیکشنری کلمات ترکی استانبولی

اهمیت دیکشنری را در یادگیری زبان نمی‌توان انکار کرد. در هر مرحله از یادگیری زبان، باید بهترین دیکشنری زبان را انتخاب کنید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید. یک دیکشنری خوب و کاربردی ابزاری مهم و ضروری برای زبان آموزان از سطح مبتدی تا پیشرفته بشمار می‌رود.

بهترین دیکشنری ترکی استانبولی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاربرد دیکشنری فقط محدود به یافتن معنای لغت نیست و نباید صرفاً به این منظور، به سراغ دیکشنری بروید. دیکشنری ایده‌آل علاوه بر معنی، اطلاعاتی درباره نوع کلمه ( اسم، فعل یا حرف)، نمونه جمله از معانی مختلف کلمه ارائه می‌دهد. به‌طور خلاصه دیکشنری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه، از ویژگی‌های بهترین دیکشنری خواهیم گفت.

  • معنای مختلف واژگان را در خود دارد و فقط محدود به معنای اول و معنای دوم واژگان نیست.
  • برای هر واژه، چندین مثال در دیکشنری وجود دارد.
  • معنای دقیق هر اصطلاح را در خود دارد.
  • تلفظ واژگان را در خود دارد.
  • ü نوع واژگان را توضیح می‌دهد.

در ادامه با انواع دیکشنری آشنا می‌شویم.

  • دیکشنری یک زبانه و دو زبانه
  • دیکشنری چاپی و آنلاین

دیکشنری یک زبانه

استفاده از دیکشنری یک زبانه در یادگیری زبان می‌تواند مفید باشد. دلایل استفاده از دیکشنری یک زبانه عبارتند از:

  • کاهش وابستگی به زبان مادری: با استفاده از یک دیکشنری یک زبانه، شما می‌توانید از ترجمه به زبان مادری خودتان کاسته و در زبان مورد نظر مستقیماً معنی کلمات و عبارات را یاد بگیرید.
  • افزایش دایره لغات: این نوع دیکشنری به شما امکان می‌دهد لغات جدید بیشتری را در حین یادگیری هر واژه بیاموزید و به تدریج دایره لغات خود را با سرعت بیشتری افزایش دهید.
  • تسلط بر فرهنگ و اصطلاحات: دیکشنری یک زبانه ممکن است شامل اصطلاحات خاص باشد که در فرهنگ زبان دوم وجود ندارد و در دیکشنری یک زبانه یافت می‌شوند.
  • تسهیل در خواندن و نوشتن: اگر به زبان‌های خارجی برای مطالعه متون یا نوشتن مقالات نیاز دارید، دیکشنری یک زبانه می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

دیکشنری تک زبانه شامل اطلاعات مختلفی در مورد هر کلمه در زبان ترکی استانبولی است. این دیکشنری‌ها شامل معانی مختلف هر واژه هستند و برای هر معنی یک جمله نمونه نوشته شده است.

دیکشنری TDK

دیکشنری ترکی به ترکی است. توضیح هر کلمه همراه با مثال نوشته شده است. به صورت نسخه چاپی و آنلاین در دسترس است. این دیکشنری کامل‌ترین دیکشنری زبان ترکی استانبولی است و نقش‌های متفاوت هر کلمه در آن آورده شده است.

یرای استفاده آنلاین کافیست به سایت https://sozluk.gov.tr مراجعه کنید.

دیکشنری دو زبانه

دیکشنری دو زبانه معنای کلمه مورد نظر شما را به زبان خودتان ترجمه کرده است. دیکشنری دو زبانه معمولاً اطلاعات محدودی درباره کلمه مورد نظر شما دارد، اما درک آن آسان است زیرا به زبان مادری شما نوشته شده است و در ابتدای مسیر یادگیری زبان به کارتان سرعت می‌بخشد. دیکشنری دو زبانه شامل  ترجمه لغت یا عبارت در زبان دوم است.

دیکشنری کانار

در بین منابع موجود در بازار دیکشنری ترکی به فارسی یا فارسی به ترکی کانار نوشته محمد کانار قابل اعتماد است. با توجه به ویژگی زایشی بودن زبان، این دیکشنری جدیدترین و به روزترین دیکشنری است. این کتاب نسخه آنلاین یا افلاین ندارد.

برای دیکشنری آنلاین دو زبانه گوگل ترنسلیت گزینه خوبی است. ممکن است شما هم از ترجمه های گوگل ترنسلیت راضی نباشید.با نظر شما درباره ترجمه متن یا پاراگراف موافقم اما درمورد ترجمه تک کلمه منبع قابل اعتمادی است.

مقالات مرتبط

زبان ترکی چند سطح دارد؟

زبان ترکی استانبولی دارای سطوح مختلفی است که مشخص کننده میزان تسلط افراد است.(سیستم مشترک اروپایی مهارت‌های زبانی) تعریف می‌شوند. CEFR این سطوح بر اساس

کلمات مترادف در ترکی استانبولی

یادگیری کلمات مترادف به شما انعطاف بیشتری در مکالماتتان می‌بخشد و در بیان یک مفهوم می‌توانید بسیار غنی‌تر و بهتر صحبت کنید یا بنویسید. کلمات

چطوری زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

چطور ترکی استانبولی یاد بگیرم؟

کشور ترکیه نه‌تنها یکی از مقاصد تفریحی اصلی ایرانی‌ها است، بلکه یکی از مهم‌ترین طرف‌های تجاری کشور ما نیز به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر،

فهرست مقاله

دوره های آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =