بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی

زبان پلی خواهد بود که فرهنگ‌های مختلف را به یکدیگر وصل می‌کند؛ این پل بین زبان فارسی و ترکی خیلی کوتاه است! در واقع، ارتباطی محسوب می‌شود که در چند قدم کوتاه طی خواهد شد و از یک سمت، می‌توانید سمت دیگر را به‌راحتی ببینید. باتوجه‌به تمایل روزافزون ایرانی‌ها به مهاجرت، ترکیه تبدیل به یکی از مقاصد محبوب مهاجران ایرانی شده است. بنابراین پیداکردن بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی اهمیت بالایی دارد.

چرا باید به دنبال کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی باشم؟

اصلی‌ترین دغدغه برای مهاجرت، مهارت‌های ارتباطی یا همان یادگیری زبان و هزینه‌های جانبی آن، مانند کتاب‌ها، کلاس‌ها و سایر موارد خواهد بود. نرخ این موارد باتوجه‌به نوع زبانی که یاد می‌گیرید زمین تا آسمان تفاوت دارد. یادگیری زبان ترکی برای فارسی‌زبانان بسیار ساده است، البته شما نمی‌توانید خودتان و با کمک کتاب این درس‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید و در نیاز به استفاده از آموزش‌های مناسب دارید. 

زبان ترکی برای فارسی زبانان آسان است؟

بله! البته که یادگیری هر زبان جدید چالش‌های خودش را دارد؛ اما به شما قول می‌دهیم، این جا خبری از آن حجم آشفتگی که زمان یادگیری انگلیسی و استثناهای بی‌شمارش داشتید، نیست. برخلاف تصور عموم، ترکی و فارسی از یک ریشه نیستند؛ اما هر دو ساختار بسیار منظم، تطبیق آوایی و صرف فعل مشابه دارند و از زبان‌های پیوندی محسوب می‌شوند.

تنها مسئله چالش‌برانگیز زمان یادگیری ترکی، قسمت پسوندها است که نیاز به کمی دقت و تمرین دارد. شما این امکان را دارید تا با انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی، این زبان را به‌صورت خودآموز یاد بگیرید.

بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی کدام است؟

کتاب آموزش ترکی استانبولی در بازار زیاد است و همه هم معتبر هستند؛ اما اینکه کدام بهتر است ارتباط مستقیم با ترجیحات و هدف شما از یادگیری دارد. باید ببینید هدف شما از یادگیری این زبان دقیقا چیست؛ درس‌خواندن، کارکردن در یک حوزه خاص، آموزش یا ارتباط برقرارکردن با مردم؟ باتوجه‌به این موارد، باید کتاب آموزش ترکی انتخاب کنید که شما را به‌طور هدفمند در همان مسیر آموزش دهد. در ادامه به چند مورد از محبوب‌ترین کتاب‌های آموزش ترکی می‌پردازیم:

مجموعه کتاب‌های Istanbul

سری کتاب‌های استانبول یکی از بهترین و کامل‌ترین مجموعه‌های یادگیری زبان ترکی هستند. این سری در پنج جلد تالیف شده است که سطوح A1 تا C1 را پوشش می‌دهد و هر کتاب، سی دی فایل صوتی مختص خود را دارد.

هر کتاب ۶ درس دارد و هر درس به سه قسمت تقسیم می‌شود. در پایان هر درس، فهرستی از واژگان پرکاربرد، جدول و تمرین‌هایی برای خودارزیابی و سایر موارد وجود دارد. این کتاب‌ها، دارای کتاب کارهایی با تمرینات سلسله‌مراتبی و مرتبط به یکدیگر هستند که یادگیری زبان‌آموز را تثبیت می‌کنند.

متد آموزشی این کتاب سرگرم‌کننده و مناسب خودآموزی است. محتوای درس‌های این مجموعه خوشنام و کاربردی، شامل گفت‌وگوهای روزمره و فرهنگ ترکی می‌شود و این کتاب‌ها به‌طورکلی به‌عنوان بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی خودآموز و قدم اول برای یادگیری کامل این زبان شناخته می‌شوند. سایر ویژگی‌های این کتاب به‌شرح زیر خواهد بود:

  • کامل و جامع
  • دارای پاسخ‌نامه تمرین
  • پرورش مهارت مکالمه ساده
  • دارای بخش‌های جمع‌بندی کاربردی
  • طراحی آکادمیک و مطابق آزمون تومر
  • دارای سطوح A1/A2/B1/B2/C1
  • برخورداری از تمرینات، دیالوگ‌ها و متن‌های کاربردی
  • تدوین شده توسط بهترین استادان زبان ترکی باسابقه بر اساس آخرین معیارهای اروپایی
  • برقراری ارتباط و علاقه‌مند کردن زبان‌آموز به ادامه آموزش؛ مانند بخش‌های بازی و مرحله‌ای

مجموعه کتاب‌های Yeni Hitit

کتاب‌های هیتیت محصول ۲۰ سال تجربه و تحقیق دانشگاه معتبر آنکارا و مرکز تحقیقات تومر هستند که بنیان‌گذار آزمون تومر نیز هست. این مجموعه کتاب سه سطحی، دارای ۱۲ درس در هر سطح است و هر درس سه بخش دارد. متن و محتوای آموزشی این کتاب کاملا آکادمیک محسوب می‌شود و تمام مهارت‌های ضروری زبان ترکی مانند کار، ارتباطات، تعطیلات، اصطلاحات آموزشی و غیره را پوشش می‌دهد.

این کتاب در سراسر جهان به‌عنوان یک دوره آموزشی جامع و موثر برای یادگیری زبان ترکی مطرح است و بی‌‌شک بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی است؛ اما برای خودآموزی مناسب نیست. این کتاب به‌اندازه سری استانبول روان و جامع نیست و برای استفاده از آن، حتما باید یک معلم حرفه‌ای داشته باشید. زیرا تمرینات زیاد و پر نکته هستند و هر قسمت از این کتاب نیاز به آموزش مستقیم دارد. گرامرها در این کتاب مختصر بیان شده‌اند و نیازمند توضیحات تکمیلی یا جزوه آموزش زبان ترکی استانبولی هستند.

سایر ویژگی‌های این کتاب به شرح زیر است:

  • مناسب برای یادگیری حرفه‌ای و جدی ترکی
  • دارای بخش‌های مخصوص پرورش مهارت مکالمه
  • بخش‌های مرتب و جدا برای پرورش مهارت‌های چهارگانه
  • دارای تمرین‌ها، فعالیت‌ها و عناوین واضح و قابل‌فهم برای زبان‌آموز مبتدی

مجموعه کتاب‌های Yedi Iklim

یدی ایکلیم، توسط موسسه یونوس امره روانه بازار شد. هدف این موسسه فرهنگی گسترش زبان و فرهنگ ترکیه در کشورهای خارجی و ایجاد علاقه و تشویق مردم به یادگیری این زبان است. بنابراین کتابی که توسط این موسسه منتشر شود استانداردهای لازم را رعایت می‌کند. این سری ۶ جلد و هر جلد هشت فصل دارد و سطح‌های A1/A2/B1/B2/C1 را پوشش می‌دهد.

این کتاب مناسب خودآموزی خواهد بود و به‌نوعی، بین سری استانبول و هیتیت قرار می‌گیرد؛ یعنی نه مثل هیتیت سخت و پر جزئیات است و بسیار از کتاب استانبول جامع و کامل‌تر است. این کتاب روند مناسبی دارد و تمام مباحث مهم در آن گنجانده شده است و استانداردترین و علم‌ترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی است. بنابراین درصورتی‌که قصد یادگیری زبان ترکی را دارید، این مجموعه بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی برای شما خواهد بود.

سایر ویژگی‌های این کتاب شامل:

  • ساختار
  • مناسب برای زبان‌آموز صفر
  • ساده، قابل‌فهم و غیر چالشی
  • پوشش تمام مهارت‌های چهارگانه
  • بیان روان و برقراری ارتباط با زبان‌آموز
  • سرفصل و محتوای آموزشی مطابق با فرهنگ مردم ترکیه
  • آخرین ویرایش متناسب با استانداردهای زبان‌آموزی اروپایی

شما این امکان را دارید با مراجعه به وب‌سایت ویراترکیش اقدام به دانلود کتاب‌های آموزش زبان ترکی معرفی شده یا موارد بیشتر، مانند کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی در ۶۰ روز کنید.

جمع بندی

ترکیه همواره یکی از اصلی‌ترین مقاصد تفریحی ایرانی‌ها بود و اخیرا، در مسیر تبدیل‌شدن به مقصد مهاجرتی نیز قرار گرفته است. در کنار این موارد، تبادلات تجاری بین مردم ایران و ترکیه و خوش‌آوا بودن این زبان تنها گوشه‌ای از ده‌ها دلیل تمایل مردم به یادگیری این زبان است. یادگیری زبان ترکی برای فارسی‌زبانان به‌مراتب آسان‌تر از زبان‌های آسیای شرقی یا اروپایی خواهد بود. بنابراین متقاضیان می‌توانند به‌راحتی بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی را بخرند و آن را به‌صورت خودآموز مطالعه کنند.

مقالات مرتبط

زبان ترکی چند سطح دارد؟

زبان ترکی استانبولی دارای سطوح مختلفی است که مشخص کننده میزان تسلط افراد است.(سیستم مشترک اروپایی مهارت‌های زبانی) تعریف می‌شوند. CEFR این سطوح بر اساس

کلمات مترادف در ترکی استانبولی

یادگیری کلمات مترادف به شما انعطاف بیشتری در مکالماتتان می‌بخشد و در بیان یک مفهوم می‌توانید بسیار غنی‌تر و بهتر صحبت کنید یا بنویسید. کلمات

چطوری زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

چطور ترکی استانبولی یاد بگیرم؟

کشور ترکیه نه‌تنها یکی از مقاصد تفریحی اصلی ایرانی‌ها است، بلکه یکی از مهم‌ترین طرف‌های تجاری کشور ما نیز به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر،

فهرست مقاله

دوره های آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 6 =