داستان ترکی استانبولی

فیلتر محصولات نمایش یک نتیجه

دسته‌بندی‌ها

مقالات مرتبط
در این صفحه از ویراترکیش ما در کنار شما هستیم تا با روشی بسیار مفرح مانند کتاب داستان ترکی استانبولی، این زبان زیبا را بیاموزید.

نحوه خواندن کتاب داستان ترکی

خواندن کتاب داستان خارج از کلاس زبان در واقع نوعی سرگرمی محسوب میشود شما این فعالیت را برای بهبود مهارت‌های زبانی و همینطور برای لذت بردن وسرگرمی انجام می دهید. گاهی این کتاب ها از طرف آموزشگاه و یا معلم شما انتخاب می شود. البته خودتان هم می توانید کتاب داستان مناسب برای خودتان تهیه کنید و از خوندن آن لذت ببرید و در عین حال سطح زبان خود را ارتقا دهید. در این نوشته درباره نحوه خواندن کتاب داستان ترکی راهنمایی میکنم.

گام اول یادگیری زبان ترکی استانبولی با کتاب داستان

ابتدا باید کتاب داستان مناسب سطح زبان خود را انتخاب کنید. سعی کنید ژانر کتاب داستان مورد علاقه شما باشد تا از خوندن آن لذت ببرید و کتاب را نیمه کاره رها نکنید. سطح کتاب داستان هم بسیار مهم است. کتاب داستان نباید از سطح شما خیلی بالاتر باشد و شما را فقط درگیر واژگان جدید و آموزش گرامر ترکی استانبولی کند. شما در مطالعه کتاب داستان با واژگان جدید مواجه میشوید.اگر کتاب مناسب سطح زبانتان باشد می توانید معنی واژگان را به راحتی در متن حدس بزنید و سرعت مهارت خواندنتان را افزایش بدید. متاسفانه کتابهای داستان متناسب و سطح بندی شده به زبان ترکی در بازار موجود نمیباشد.برای انتخاب کتاب شما میتوانید  چند صفحه اول کتاب داستان را مطالعه کنید و میزان درک مطلب خود را بسنجید.اگر برایتان دشوار بود کتابی در سطحی پایین تر و اگر ساده بود کتابی با سطح بالاترانتخاب کنید. کتاب های کودکان برای شروع انتخاب مناسبی هستند.

گام دوم یادگیری ترکی با کتاب داستان

یک کتاب داستان هم واژگان جدید را به شما یاد میدهد و هم به صورت ناخودآگاه ساختارهای گرامری که قبلا یاد گرفته اید را در ذهنتان تثبیت میکند. وقتی که یک کتاب داستان را برای بار اول می خوانید؛ بهتراست خودتان را درگیر واژگان جدید نکنید. سعی کنید بار اول که کتاب را می خوانید اتفاقات کلی داستان را درک کنید و معنی واژگان جدید را حدس بزنید. البته این در حالی است که کتاب داستان را مناسب با سطح زبان خود انتخاب کرده باشید. برای بار دوم که کتاب رو می خوانید می‌توانید واژگان جدید را هایلایت کنید. مترادف و معانی را کنارش بنویسید. همچنین حتماً به ساختارهای گرامری دقت کنید .جایگاه فاعل و فعل رو با خود مرور کنید. سعی کنید در حین خواندن بطور خلاصه عبارت های کلیدی هر پاراگراف را به زبان ترکی بنویسید. انتهای هر فصل خلاصه آن را بنویسید. و بدون نگاه کردن به یادداشت هایتان صدای خود را در قالب یک فایل صوتی ضبط کنید. این فایل رو در گروه همکلاسی ها و یا با معلم خود به اشتراک بگذارید و از آنها درباره روند کارتان فیدبک بگیرید.

گام سوم یادگیری استانبولی با کتاب داستان

پس از اتمام داستان می توانید داستان را برای همکلاسی های خود تعریف کنید و به  سوالات احتمالی انها درباره شخصیت ها و اتفاقات داستان جواب دهید. بهتر است با همکلاسی های خود کتابی را به صورت مشترک بخوانید و بعد از تمام شدن کتاب با یکدیگر درباره کتاب گفت وگو کنید. مثلا اگر جای فلان شخصیت بودید چه میکردید یا اگر پایان کتاب به شکل دیگری بود... اگر قصد یادگیری زبان ترکی استانبولی را دارید، در کنار استفاده از کتاب داستان ترکی استانبولی که روشی مفرح و لذتبخش است، تماشا دوره آموزش ترکی استانبولی از وبسایت ویراترکیش بسیار کمک کننده است.