test

این روزها همه به‌دنبال ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف خارج از ایران هستند؛ زیرا می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند. این افراد نه‌تنها می‌توانند با بهترین استادان، باکیفیت‌ترین و به‌روزترین مطالب را یاد بگیرند؛ بلکه این امکان را دارند تا بعدها ویزای تحصیلی را به کاری و دائم تغییر دهند و زندگی خوب و راحتی برای خود بسازند. در بین کشورهای مختلفی که بین مهاجران ایرانی طرفدار دارند، ترکیه یک‌قدم جلوتر است. شما این امکان را دارید تا برای دریافت مشاوره تحصیل در ترکیه با متخصصان ویراترکیش در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در ترکیه چیست؟

تحصیل در ترکیه از بسیاری جهات برای ایرانی‌ها مزیت به‌حساب می‌آید؛ زیرا اصلی‌ترین مشکل ایرانی‌ها در مهاجرت، یعنی رفت‌وآمد و هزینه‌های سرسام‌آور را برطرف کرده است. به‌عنوان شهروند ایرانی، شما حتی اگر دانشجو باشید هم برای رفت‌وآمد به ترکیه مشکلی نخواهید داشت. لیر ترکیه هم به نسبت دلار بسیار ارزان‌تر است و فشار مالی کمتری روی مهاجران می‌آورد. ترکیه از نظر فرهنگی و آب‌وهوا مشابه ایران خواهد بود و این مسئله به سازگاری مهاجر در این کشور کمک خواهد کرد.

در کنار این موارد، ترکیه با کشورهای اتحادیه اروپا رابطه نزدیکی دارد و بیشتر دانشگاه‌ها برنامه‌هایی تحت عنوان اراسموس دارند که در آن‌ها، بین ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا دانشجو جابه‌جا می‌کنند. این گزینه می‌تواند برای دانشجوهای ایرانی که مقصد نهایی‌شان اروپا است، بسیار کمک‌کننده باشد. داوطلبان امکان تحصیل در رشته‌های  هنر، فنی مهندسی، پزشکی و علوم‌انسانی را دارند و در این رشته‌ها با کمک مشاوره تحصیل در ترکیه اقدام خواهند کرد. سایر مزایا به شرح زیر است:

امکان تحصیل رایگان در ترکیه وجود دارد؟

بله. بورسیه دانشگاه‌های ترکیه که با نام ترکیه بورسلاری هم شناخته می‌شود مخصوص دانشجویان بین‌المللی است و هر ساله از ۲۰ دی تا یکم اسفند ادامه دارد. این بورسیه‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری و تحقیقات قابل دریافت هستند. البته باید قبل از هرکاری، برای مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنید.

از مزایای دریافت این بورسیه می‌توان به رایگان بودن تحصیل، و تسهیل روند آماده‌سازی و استقرار در دانشگاه‌ها توسط مسئولان دانشگاه اشاره کرد. جهت اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز با کارشناسان مشاوره تحصیلی ترکیه در تماس باشید. مشاوره مهاجرت تحصیلی به ترکیه یک راه حل عالی برای کسانی است که می‌خواهند در این کشور تحصیل کنند.

آیا می‌توان در ترکیه به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

برای تحصیل در ترکیه، باید زبان ترکی را به‌خوبی یاد بگیرید. برخی از دانشگاه‌ها رشته‌های محدودی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند. اما تعدادشان کم است و به‌طورکلی مردم ترکیه به زبان انگلیسی مسلط نیستند. ازاین‌رو، حداقل برای رفع نیازهای اولیه و برقراری ارتباط با مردم باید کمی ترکی بلد باشید.

همان‌طور که گفته شد، هر دانشگاهی این امکان را ارائه نمی‌دهد، پس در درجه اول باید با دریافت مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه از نام و رشته دانشگاه‌های موردنظر اطلاعات کافی کسب کنید. به‌طورکلی، دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان ترکیه به شرح زیر هستند:

مواردی مانند مورد تایید بودن دانشگاه در ایران، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه، ورود با آزمون یا بی‌آزمون و ورود با استفاده از آزمون یوس ترکیه یا آزمون SAT بین‌المللی هم از مواردی است که می‌تواند در امکان تحصیل به زبان انگلیسی شما دخیل باشد.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه شرایط، زمان‌پذیرش و رشته‌های مختلف با کارشناسان مشاوره تحصیل در ترکیه ویراترکیش در ارتباط باشید. مشاوره برای تحصیل در ترکیه باعث می‌شود بتوانید با دیدی بازتر، اقدام به مهاجرت به این کشور کنید.

اگر بخواهم بعد از تحصیل به ایران برگردم، باید چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

باتوجه‌به اینکه ۱۲ دانشگاه ترکیه در لیست QS قرار دارند، سیستم آموزشی این کشور طبق استانداردهای اروپا است و مدرکی که دریافت می‌کنید در کشورهای مختلف معتبر خواهد بود. اما اگر قصد بازگشت و استفاده از مدرکتان در ایران را دارید، درنظر داشته باشید که دانشگاه ترکی شما باید موردتایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران باشد تا مدرکتان به رسمیت شناخته شود و اجازه کار داشته باشید. برای دریافت لیست دانشگاه‌های مورد تایید، با تیم مشاوره تحصیل در ترکیه ویراترکیش در ارتباط باشید.

شما این امکان را دارید تا با دریافت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ترکیه، از شرایط مهاجرت به این کشور بدون یادگیری زبان ترکی اطلاع یابید.

شرایط تحصیل در ترکیه چیست؟

شرایط تحصیل در هر مقطع در ترکیه تفاوت دارد و شما باید با کمک مشاوره تحصیل در ترکیه، بهترین روش را باتوجه‌به شرایط و اهدافتان برگزینید. اگر همراه با کودک یا نوجوان خود سفر می‌کنید که نیاز به مدرسه‌رفتن دارد، اصلا نگران هزینه‌ها نباشید. تحصیل در مدارس دولتی ترکیه رایگان است و اگر در مقطع راهنمایی و دبیرستان اقدام می‌کنید، باید به هر دو زبان ترکی و انگلیسی مسلط باشید.

برای دوره لیسانس، شرایط تا حد زیادی به دانشگاه موردنظرتان بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی یکی از اصلی‌ترین شرایط، داشتن مدرک آیلتس با نمره پنج به بالا است. در کنار این مورد، نمرات دوره تحصیلی پیشین، یعنی دبیرستان شما نیز باید بالا باشد. دوره لیسانس در ترکیه چهار سال درنظرگرفته می‌شود.

شرایط کارشناسی‌ارشد و دکتری هم مشابه لیسانس، تا حد زیادی به رشته و دانشگاهتان بستگی دارد و شما باید با کمک یک جلسه مشاوره تحصیلی ترکیه، از شرایط آن‌ها اطلاع کسب کنید. برای تحصیل در این مقاطع باید بتوانید در یک سری آزمون شفاهی و مصاحبه نمره قبولی به دست بیاورید و مدرک آیلتس ۶ به بالا داشته باشید.

برای ورود به دانشگاه‌های دولتی مدرک دبیرستان و برای کارشناسی شرکت در آزمون های YÖS یا SAT ضرورت دارد.

هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در این کشور شامل موارد مربوط به دانشگاه و مدرسه و زندگی روزمره می‌شود. شما باید بتوانید حداقل برای چند ماه اول، از پس هزینه‌های شهریه، لوازم‌التحریر، خوراک، پوشاک، اینترنت، اجاره، حمل‌ونقل و مصرف انرژی بربیایید.

شهریه باتوجه‌به دولتی یا خصوصی‌بودن موسسه محل تحصیل شما متغیر است. اما در زمان نوشتن این مقاله، شما باید سالانه بین ۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو برای دانشگاه دولتی و ۲۵ هزار یورو برای دانشگاه خصوصی هزینه کنید. برای خرید کتب و جزوات نیز باید هر ترم حدود ۲۰۰ دلار کنار بگذارید. برای دریافت اطلاعات به‌روز و دقیق در زمینه هزینه‌های تحصیل در ترکیه، از مشاوره تحصیلی ترکیه رایگان بهره ببرید.

جمع‌بندی

تحصیل در کشوری مانند ترکیه برای ایرانی‌ها امتیاز خوبی خواهد بود؛ زیرا فرهنگ مشابه ایران دارد، استانداردهای آموزشی غربی را کاملا رعایت می‌کند و مقرون‌به‌صرفه است. حتی اگر این موارد برای کشور مقصد را نمی‌پسندید، این امکان را دارید تا به ترکیه به چشم یک سکوی پرش برای موفقیت اولیه و سپس مهاجرت ثانویه نگاه کنید؛ هر چه باشد بهتر از درجازدن است! برای دریافت مشاوره تحصیل در ترکیه باید با موسسه‌های باتجربه در این زمینه، مانند ویراترکیش، در ارتباط باشید.